+31(0)438524375
welkom@how2behealthy.nl

Spinazie op crackers

How2behealthy > Lunch > Spinazie op crackers

Spinazie op crackers

Wilt u in een handomdraai een heerlijke lunch maken dan is gewokte spinazie een aanrader. Spinazie is ontzettend gezond vanwege de antioxidanten, zoals vitamine A en C en is erg vezelrijk. Let erop dat de spinazie donkergroen is. Bleke spinazie is niet meer vers en bevat beduidend minder vitamine C. Spinazie kan goed samen met andere groenten zoals in dit recept met champignons en paprika! 

Geschikt voor 2 personen 

Ingrediënten

- 1 Rode paprika
- 150 Gram kastanjechampignons (of gemengde paddenstoelen)
- 250 Gram verse spinazie
- 2 Eieren (bio)
- Rijstolie
- Zwarte peper
- Himalayazout of Keltisch zeezout

Bereidingswijze

Snijd de paprika's in dunne reepjes en de champignons in plakjes. Wok de paprika's in de olie met zout en peper en voeg de champignons toe. Schep als laatste de spinazie door het paprikamengsel gedurende een paar minuten. Kook intussen de eieren halfzacht.

Serveer de salade op of bij crackers en garneer met schijfjes ei. 

Recente recepten

Paksoi

Paksoi met kabeljauw

Courgette

Courgette carpaccio

E-book recepten

Gratis 25 gezonde recepten in uw mailbox?

Contact

Hoofdkantoor:
Brouwersweg 100
6216 EG Maastricht

+31 (0)438524375

+31 (0)625004192

info@how2behealthy.nl