welkom@how2behealthy.nl

Hoisin woksaus maken

Home » Hoisin woksaus maken

Hoisin woksaus maken 

Kant en klare woksauzen bevatten veelal meerdere ongezonde toevoegingen. Over het algemeen zit er suiker in, tarwe en maiszetmeel. Hoisin woksaus wordt veel gebruikt in de Aziatische keuken. Het is een kruidige, zoet/zoute saus die een heerlijke smaak geeft aan gerechten. De saus combineert goed met kip en zalm. Hoisin woksaus kan worden gemaakt met een paar ingrediënten en minstens 1 maand worden bewaard in de koelkast in een schoon afgesloten potje.

Tip: Snijd wat kipfilet in reepjes (óf kies voor tempeh of tofu). Bak ze in een beetje olie met paprika (rood en geel), uienringen en prei. Voeg een paar theelepeltjes hoisin saus toe wanneer alles bijna gaar is en laat nog even sudderen. Kook in de tussentijd wat zilvervliesrijst of bruine rijst noodles uit onze boodschappenlijst. Schep de kip (tempeh of tofu) onder de rijst noodles of schep de over de rijst.

Geschikt meerdere porties | bijgerecht | veganistisch

Ingrediënten

Bereidingswijze

Bak de knoflook voorzichtig in de olie en voeg het 5 kruiden poeder toe. Roer even door en doe er de miso, kokosbloesemsiroop en rijstwijn bij en blijf goed roeren. Laat het al roerend enkele minuten doorkoken. Laat de saus afkoelen en bewaar ze in een afgesloten potje in de koelkast. De saus is enkele maanden houdbaar. Het wordt een wat dikkere saus. Voeg voor een wat dunnere saus iets meer rijstwijn toe.

Boek een afspraak online

  Maak binnen een paar minuten makkelijk een afspraak in onze online agenda. 

Boek een gratis kennismakingsgesprek. Direct advies nodig? Plan dan een (E-)consult online of op locatie bij uw consulent naar keuze. 

Recente recepten

E-book recepten

25 gratis gezonde recepten in uw mailbox?

Contact

Hoofdkantoor:
Brouwersweg 100
6216 EG Maastricht

+31 (0)438524375

+31 (0)625004192

info@how2behealthy.nl