Pasta van kikkererwtenmeel met groenten en feta

Home » Pasta van kikkererwtenmeel met groenten en feta

Pasta van kikkererwtenmeel met groenten en feta

Pastagerechten zijn heerlijk en vaak makkelijk te bereiden. Ze worden dan ook erg veel gegeten. Het nadeel van de reguliere pastasoorten is dat ze zijn gemaakt van tarwemeel. van Tarwemeel is bekend dat het niet gezond is. Het geeft een opgeblazen gevoel, wakkert ontstekingen aan in de darmen en laat de bloedsuikerspiegel snel stijgen. Om die reden bestaan er tegenwoordig steeds meer pastasoorten die gemaakt zijn van bijvoorbeeld linzenmeel, erwtenmeel en kikkererwtenmeel. Deze zijn veel gezonder en bovendien ook erg lekker. De voedingswaarde van kikkererwten is zeer hoog. Kikkererwten bevatten voornamelijk oplosbare vezels. Oplosbare vezels vermengen zich met water. In ons spijsverteringskanaal wordt het een gelei-achtige substantie. Het voordeel van oplosbare vezels is dat ze overgroei van schadelijke bacteriën tegen kunnen gaan en de groei van gunstige darmbacteriën bevorderen.  Ook draagt vezelrijke voeding bij aan een verzadigingsgevoel. Kikkererwten bevatten plantaardige eiwitten en ze hebben een lage glycemische index (stijging bloedsuikerspiegel). Om die reden zijn ze zeer geschikt voor mensen met diabetes

Geschikt voor 2 personen | vegetarisch | diner

Ingrediënten

Bereidingswijze

Pers het knoflookteentje, snijd de sjalotten in ringetjes en halveer de cherrytomaatjes. Schil de pastinaak en snijd in dunne halve plakjes. Verwijder de zaadlijsten van het rode pepertje en snijd het heel fijn.
Kook de kikkererwtenpasta zoals aangegeven op de verpakking met wat zout. Verhit intussen de rijstolie en fruit de sjalotten, pepertje en knoflook ca. 2 minuten. Voeg de stukjes pompoen en pastinaak toe en roerbak ongeveer 5 minuten. Doe er de cherrytomaatjes bij en roerbak nog 1 minuutje. Giet de pasta af. Schep het groenten mengsel, een halve eetlepel rijstolie, het sap van de limoen en de rucola onder de pasta. Dien de pasta op en verkruimel er de feta over. Garneer met de pompoenpitten.

Beoordeel dit recept

Boek een afspraak online

 Maak binnen een paar minuten makkelijk een afspraak in onze online agenda. 

Boek een gratis kennismakingsgesprek. Direct advies nodig? Plan dan een (E-)consult online of op locatie bij uw consulent naar keuze. 

Recente recepten

E-book recepten

25 gratis gezonde recepten in uw mailbox?

Contact

Hoofdkantoor:
Brouwersweg 100
6216 EG Maastricht

+31 (0)438524375

+31 (0)625004192

info@how2behealthy.nl