welkom@how2behealthy.nl

Zoete aardappelsalade met linzen

Home » Zoete aardappelsalade met linzen

Zoete aardappelsalade met linzen

Linzen zijn vetarm en rijk aan eiwitten. Daarnaast bevatten ze meervoudige koolhydraten, vitaminen B, calcium, magnesium, ijzer, kalium en zink. Ze bevatten ongeveer 4 keer zoveel vezels dan zilvervliesrijst. Vezels kunnen bijdragen aan het behoud van gezonde darmen en dus een goede stoelgang.

Er zitten veel gezonde vezels in de zoete aardappel, die voor een vol gevoel zorgen. Daarnaast bevatten zoete aardappels complexe koolhydraten.

De zoete aardappel zit boordevol vitamine C. Ook bevat deze bètacaroteen. Bètacaroteen wordt in ons lichaam omgezet in vitamine A. Met 100 gram bataat per dag zit u reeds aan de ADH vitamine A.

Geschikt voor 2 personen | Bijgerecht

Ingrediënten

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. Snijd de zoete aardappels in blokjes. Meng ze op de bakplaat met 2 eetlepels olijfolie en wat peper en zout. Bak de zoete aardappelstukjes in 20 tot 25 minuten gaar in de oven.

Laat de linzen uitlekken en spoel ze even om met water. Meng in een saladekom het sap van 1 citroen met 5 eetlepels olijfolie en 1 handje kleingesneden verse munt. Breng op smaak met peper en zout. Voeg hier de linzen aan toe en laat even staan. Voeg na het roosteren de zoete aardappel aan de kom toe en roer door. Breng eventueel op smaak met peper en zout. Garneer de salade met feta en nog wat extra munt.

Boek een afspraak online

  Maak binnen een paar minuten makkelijk een afspraak in onze online agenda. 

Boek een gratis kennismakingsgesprek. Direct advies nodig? Plan dan een (E-)consult online of op locatie bij uw consulent naar keuze. 

Recente recepten

E-book recepten

25 gratis gezonde recepten in uw mailbox?

Contact

Hoofdkantoor:
Brouwersweg 100
6216 EG Maastricht

+31 (0)438524375

+31 (0)625004192

info@how2behealthy.nl