Noten

Omdat noten qua voedingswaarde veel overeenkomsten hebben bespreken we ze niet apart

Noten

Ze bevatten veel onverzadigde (gezonde) vetten maar ook eiwitten in geconcentreerde vorm. Deze zijn belangrijke bouwstenen voor ons lichaam en onmisbaar voor de hormoonhuishouding en je valt er zelfs van af! Noten hebben ook een lage glycemische index en bevatten vrijwel alle mineralen, aantal vitamines zoals A, B1, B3, C en E en diverse anti-oxidanten. De 7 gezondste noten: walnoten, amandelen, pecannoten, hazelnoten, paranoten, macademianoten & pistachenoten. Eet noten altijd rauw (ongebrand of verhit tot max. 40 graden), ongezouten/ niet gekruid en week ze bij voorkeur 8 uur in water voor gebruik. Eet noten wel met mate, ze werken namelijk verzurend.

noten

  • Walnoten
    Walnoten bevatten veel omega-3-vetzuren waaronder alfa-linoleenzuur. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden
  • Amandelen
    Amandelen bevatten veel vitamine E. Het is belangrijk vitamine E via de voeding binnen te krijgen, omdat het lichaam natuurlijke vitamine E beter opneemt. Amandelen bevatten daarnaast veel magnesium, fosfor en vitamine B2. Witte amandelen zijn geblancheerd waardoor de bruine schil verdwijnt. Hiermee verdwijnt ook de vitamine E.
  • Pecannoten
    Pecannoten bevatten veel vet en in verhouding weinig eiwitten en verzadigde vetten. Daarnaast zit de pecannoot vol met vitamine B en zink. Vitamine B1 is onder andere nodig voor het omzetten van glucose in energie. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden.
  • Hazelnoten
    Hazelnoten bevatten veel enkelvoudig onverzadigde vetzuren (omega 6),  vitamine E en foliumzuur. Daarnaast bevatten ze het aminozuur arginine. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden.
  • Paranoten
    De paranoot bevat veel vet, weinig koolhydraten en veel selenium. Selenium ondersteunt een optimale werking van vitamine E. Paranoten zijn zelf een bron van vitamine E en fosfor. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden.
  • Macadamianoten
    Macadamianoten bevatten het meeste aan onverzadigde vetten. Dit zijn voornamelijk enkelvoudig onverzadigde vetten die te vergelijken zijn met het vetzuur in olijfolie. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden. Daarnaast bevatten ze mineralen zoals kalium, magnesium, fosfor en calcium.
  • Pistachenoten
    Pistachenoten hebben een hoog enkelvoudig onverzadigd vetgehalte én een hoog eiwitgehalte. Verder bevatten pistachenoten vezels, vitamine C en E en mineralen zoals kalium, mangaan, magnesium, fosfor en calcium
How 2 be healthy - Logo 1

Gratis how2bevital E-book!

Heeft u een vraag?

Heeft u een specifieke vraag of heeft u het antwoord op uw vraag niet op de website gevonden?