Hippocrates: ‘Uw voeding is uw geneesmiddel, uw geneesmiddel is uw voeding’

gezond eetschema

Voedingsadviezen zijn zeer waardevol! Voeding is één van de vier basisfuncties van het leven, naast ademhaling, slaap/rust en voortplanting. Het hoeft dus niet te verwonderen dat voedingstherapie en een goed voedingsadvies zo wat het meest efficiënt voor ons lichaam is.

De invloed van voeding

Voeding heeft een gunstige invloed op lichaam én geest. Brengt verbetering in het spijsverteringssysteem, heeft een reinigende en opbouwende werking, voert nieuwe energie aan en verhoogt de immuniteit.

Eeuwenlang weet men dat bepaalde voedingsmiddelen een sterk genezende werking hebben op verzwakte of aangetaste organen en ziekten. Een ongezonde voeding heeft een laag rendement en vervuilt het lichaam meer. Een goede voeding vervuilt minder, heeft een hoger rendement en een betere absorptie van de voedingsstoffen.

Westerse voeding

De huidige groei van welvaartsziekten vindt veelal zijn oorsprong in de westerse voeding die niet past bij onze spijsvertering en stofwisseling. We eten alsof we alleseters zijn (omnivoor), doch bestaat een échte alleseter niet in de natuur. Mensen zijn evolutionair gezien zogenaamde fructivoren en hebben een ander stofwisseling en spijsverteringssysteem in vergelijking met bv. een vleeseter/carnivoor of graaneter/granivoor. Het resultaat is dat hedendaags circa 80% van onze voeding een belasting is voor ons lichaam, ons zelfhelend vermogen kan deze (te) grote belasting dikwijls niet aan. Het gevolg is een verhoogd risico op het ontstaan van tal van chronische aandoeningen.

Het doel van voedingsadviezen/therapie is om de 80/20 regel om te draaien waarbij u lekker eet, doch 80% voeding eet die past bij uw fysieke gestel en temperament.

Voedingsschema's bij aandoeningen

Daar waar we bij voedingsadviezen meer algemene adviezen geven is de voedingstherapie er specifiek op gericht om al dan niet in combinatie met gastro-intestinale therapieën specifieke voedingsschema's gericht in te zetten tegen diverse aandoeningen zoals:

  • Voeding bij maag- en darmproblemen
  • Voeding bij lever-, gal- en pancreasaandoeningen
  • Voeding bij hart- en vaatziekten
  • Voeding bij nier- en blaasklachten
  • Voeding bij prostaatklachten
  • Voeding bij verlaagde immuniteit
  • Voeding bij allergie en voedselintoleranties
  • Voeding bij stress en zenuwproblemen
  • Enz.
How to be healthy
   Meer informatie of een gratis en vrijblijvend consult? Neem dan contact met ons op!
Kunnen we u helpen?
Achternaam*
E-mail*
Plaats
Uw vraag of opmerking

Gratis how2bevital E-book!

how2behealthy_heart_on_top_200x

How2behealthy

3 months 1 week ago

HOW2BEVITAL E-book: GRATIS 5 effectieve…

IMG_3479

Onno Hoes: 

De service van de medewerkers en de kwaliteit van de producten zijn top! Mijn ervaring met How2behealthy is uitstekend te noemen. Nadat ik in het begin niet alle adviezen opvolgde moest ik een serieuze herstart maken. En met veel succes. Nadat ik de adviezen ben gaan naleven raakten het vetpercentage weg en de overtollige kilo's die mijn overhemden aan de onderkant te strak deden staan. Spiermassa nam toe en het vet rond de organen nam flink af. Dus niet alleen voor korte termijn maar zeer zeker ook voor lange termijn.

Mitchell-Krijgsman

Mitchell Krijgsman:

Mijn klachten m.b.t. paniekaanvallen zijn veel minder geworden terwijl ik een nieuwe baan heb met meer verantwoordelijkheid en ik voel mij een stuk fitter. Ook heb ik veel minder gewrichtsklachten , rugpijn en is mijn bloeddruk gedaald. Af en toe kom ik nog terug op controle voor een check en om te zorgen dat mijn nieuwe levensstijl en resultaten blijvend zijn.

katja_goed

Katja Meijering:

Ik ben ruim 8 kilo afgevallen en ik voel me al een stuk fitter. Na mijn eerste consult met Ivo hadden we al snel duidelijk dat de sportschool niet voor mij was. Ik zou proberen om mijn beweging in een meer passende vorm te krijgen. Wandelen, het huis grondig schrobben, zoiets. Wat een opluchting. Iemand die je niet dwingt om naar de sportschool te gaan om heftig te trainen. Hij stimuleert me wel om genoeg beweging te krijgen, maar op een manier die echt bij mij past.