Linda in Balans - Mijn verhaal

Linda in Balans

Hoi! Ik ben Linda, 30 jaar, getrouwd, moeder van twee kinderen en werkzaam als pedagogisch medewerker in de kinderopvang.
Linda in balans gaat over zaken die ik tegenkom bij het realiseren en inmiddels vasthouden van een gezonde en gelukkige levensstijl, nadat ik zelf 50 kilo ben afgevallen dankzij het Cure4Life programma

Ik hoop mensen met mijn blog te kunnen motiveren en inspireren hetzelfde te doen. Mijn blog zal bestaan uit onder andere recepten, productrecensies en tips.  Heb jij ideeën/wensen waar ik nog meer over kan schrijven, laat het me gerust weten! Stuur me een chatbericht, reactie of Facebookbericht! 

Mijn Blogs

Meer informatie

Kunnen we u helpen?
Achternaam*
E-mail*
Plaats
Uw vraag of opmerking

Op Linda’s magazine abonneren?

Facebook Posts

Sporten. De een houdt ervan, de ander heeft er een hekel aan. Love it or hate it. Een ding is wel zeker.. Sport hoort in een gezonde levensstijl. Ieder op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo.

Normaal trek ik altijd mijn hardloopschoenen aan en ga ik rennen. Gemiddeld ren ik zo'n 7 tot 10 kilometer. Heerlijk. Genieten van de omgeving en vooral even het verstand op 0 zetten. Maar het wordt winter en daarmee de weersomstandigheden een stuk minder ideaal, helaas!

Nu zag ik al meerdere keren op internet een trainingsmethode voorbij komen die effectief zou zijn met betrekking tot het verbranden van vet. De HIIT-methode. En ik dacht.. Ik probeer het gewoon uit. Wie niet waagt, die niet wint. Toch?

De HIIT-methode kun je namelijk op je eigen manier en bij tijdgebrek prima doen. Een volledige training neemt 20 minuten in beslag. Al is het wel beter om er nog een krachttraining achteraan te doen.

De HIIT-methode begint 3 minuten warming up. Daarna doe je 30 seconden zeer intensief. Ben je aan het rennen, doe je een sprint trekken. Zit je op de hometrainer, trek je sprint je zo hard je kunt. Wandel je? Dan ga je 30 sec snelwandelen. Maar je gaat tot het gaatje! Je gaat zo hard dat je bij 30 seconden denkt:'Ik kan niet meer!'.

Na die intensieve 30 seconden neem je 90 seconden om te herstellen, maar actief herstellen. Je neemt een normaal tempo aan. Dus geen slenteren bijvoorbeeld😉. Totaal zet je die versnelling 8x in. Maar let op: ben je een toch wel geoefende sporter zoals ik kun je gerust meteen de eerste keer 7 a 8x doen (en uiteindelijk ook uitbreiden), maar ben je beginnend of niet zo fanatiek kun je beter met 3 a 4x beginnen en zo opbouwen.

Je gaat verzuren, je gaat hevig zweten, je zult moeten doorzetten, maar.. Je voelt je echt lekker daarna. Ik ben na 2x al fan. Nu hopen dat ik er snel iets van terug ga zien😊. Ken jij deze methode en pas je hem al toe? Laat me weten wat jij er van vindt en reageer hieronder👍.
... See MoreSee Less

View on Facebook