Wat vinden klanten van How2behealthy

succesverhaal Mitchell KrijgsmanErvaringsverhaal van Mitchell Krijgsman (28)

2015 was voor mij een jaar waarin ik een aantal problemen heb ervaren. In dat jaar heb ik vrij veel last van symptomen gehad die wezen op paniekaanvallen. Hiervoor zocht ik hulp maar zonder veel resultaat. Ook had ik last van gewrichtsklachten en botpijnen in de ochtend, hielspoor en maagklachten /oprispingen en was ik vaak ziek en had ik veel keelklachten (en hooikoorts). Ik merkte dat ik langzaam aan ook steeds zwaarder werd, maar moest stoppen met sporten vanwege mijn paniekaanvallen. en ik wist dat mijn eetpatroon niet gezond was. Ook was mijn bloeddruk hoog, zeker voor mijn leeftijd (deels erfelijk)

In dit jaar ben ik gaan kijken wat ik hieraan kon doen en wat ook haalbaar voor mij zou zijn.

Zo ben ik eind 2015 in aanraking gekomen met How2behealty. Hierbij is mijn eetpatroon bekeken,  mijn lichamelijke en emotionele  klachten en medicatie doorgenomen en zijn er oogfoto's gemaakt (iriscopie). Ik heb niet alleen met adviezen mijn eetpatroon drastisch veranderd: ik ben een stuk gezonder en anders gaan eten, minder en gezondere tussendoortjes. Ik ben weer gaan ontbijten en de porties zijn kleiner geworden. Mijn lichaam was erg vervuild volgens Ivo en heb een detoxkuur gedaan en bij elk consult ook aanvullende adviezen gekregen en heb enkele massages ondergaan. Zo heb ik bach druppels gekregen, die goed werkten en kruiden om te ontspannen en de nierfunctie te verbeteren en een supplement voor de lever en kan ik nu stuk makkelijker naar het toilet gaan. Nu rond september 2016 zijn mijn klachten mbt paniekaanvallen veel minder geworden terwijl ik een nieuwe baan heb met meer verantwoordelijkheid en ik voel mij een stuk fitter. Ook heb ik veel minder gewrichtsklachten en rugpijn en is mijn bloeddruk gedaald. Ivo heeft ook nieuwe oogfoto's gemaakt en daar zie je dat de vervuiling een stuk minder is,  erg leuk om te zien! 

Tenslotte ben ik in de afgelopen maanden door gezonder te eten een aantal kilo's kwijtgeraakt en mijn omgeving ziet dat ik ben afgevallen. Volgens Ivo ben ik ook veel vet rondom de organen kwijt geraakt en dat is goed voor de bloeddruk! Af en toe kom ik nog terug op controle voor een check en om te zorgen dat mijn nieuwe levensstijl en resultaten blijvend zijn.

Ervaringsverhaal Katja Meijering

Mijn testimonial: Ik ken Ivo al bijna mijn hele letestimonialven en heb hem altijd al gekend als een meelevend en sociaal persoon. Dus toen hij me vertelde dat hij vanuit het bedrijfsleven de overstap ging maken naar natuurgeneeskunde en nu met Cure4life en How2behealthy, om mensen met hun gezondheid te helpen, had ik er meteen vertrouwen in dat dit helemaal goed zou komen.

Ik zelf ben eerlijk gezegd per toeval in het How2behealthy programma gerold en dit is mijn testimonial.Ivo had me gevraagd of ik als onderdeel van zijn opleiding wilde helpen als oefen cliënt, wetende dat ik al jaren diverse klachten heb en dat mijn gewicht ook te wensen over laat als je het hebt over gezond…Het leek me een win-win situatie. Ik kon de klas helpen en mezelf ook ,aangezien ik ook een uitgewerkte rapportage kreeg van alles wat er door de klas besproken was inzake mijn gezondheid.

Nadat ik de rapportage met Ivo had doorgenomen zei hij dat hij me via zijn How2behealthy programma wel zou kunnen begeleiden om mijn gezondheid aan te pakken om zo fitter en energieker te worden. Dat sprak me heel erg aan, omdat ik het gevoel had dat als ik er nu niks aan zou doen, het er nooit meer van zou komen. En aangezien ik constant alleen maar moe was (en niet gewoon moe, maar mooooooeeeeeeee!) heb ik dat aanbod met beide handen aangegrepen.Nu ben ik een paar maanden onderweg en ben ik ruim 8 kilo afgevallen en ik voel me al een stuk fitter. Er is nog veel ruimte voor verbetering, maar ik ga vooruit en ga heel anders om met eten dan eerst. Ik heb al sinds ik me kan herinneren problemen met mijn gewicht. Daarnaast heb ik ook nog een te trage schildklier, rugklachten en een hele lading aan andere kleine ongemakken. Ik heb al zo’n beetje alles geprobeerd om af te vallen, maar ik val altijd weer terug in mijn oude eetpatroon:  teveel snoepen en ’s avonds lekker aan de paprika chips. Uiteraard dwong ik mezelf ook af en toe naar de sportschool, iets waar ik echt niet blij van word! Dat kostte zoveel energie en moeite om dat vol te houden. Niet te doen gewoon.

Na mijn eerste consult met Ivo hadden we al snel duidelijk dat de sportschool niet voor mij was. Ik zou proberen om mijn beweging in een meer passende vorm te krijgen. Wandelen, het huis grondig schrobben, zoiets. Wat een opluchting. Iemand die je niet dwingt om naar de sportschool te gaan om heftig te trainen. Hij stimuleert me wel om genoeg beweging te krijgen, maar op een manier die echt bij mij past.

Beetje bij beetje zijn we ook mijn eetpatroon gaan aanpassen, met voeding die goed is voor mijn lijf en voor de bepaalde klachten die ik heb. En bij elke afspraak voegen we er wat aan toe.

In het begin ging het heel goed, ik hield me heel makkelijk aan mijn veranderende eetpatroon en merkte al snel dat ik minder behoefte kreeg aan suiker. Ik was al vrij snel van de ergste cravings af en dink tegenwoordig zelfs de koffie zonder suiker. Iets waarvan ik altijd heb geroepen dat ik dat noooooooit zou doen. Nu vind ik koffie met suiker of een zoetje zelfs vies! Wie had dat gedacht..

Mijn gewicht daalt langzaam, maar het daalt wel. Dus dat is goed.

Af en toe heb ik ook wel een momentje van terugval. Dat ik in een hectische week waarin ik uit mijn ritme ben, wat dingen eet die ik eigenlijk niet zou moeten eten.  Of vergeet te ontbijten in de drukte. Niet goed natuurlijk, maar het verschil met vroeger is dat ik er geen oordeel meer aan hang en me niet schuldig voel, omdat het “weer eens niet lukt”. Ik pak gewoon de draad weer op!

De laatste tijd ben ik weer drukker en meer gestresst en dat uit zich ook 1 op 1 in mijn eetpatroon. Een aandachtspuntje dus! Vooral het missen van een ontbijt of lunch gebeurt nog wel eens als ik het druk heb. Wat me inmiddels duidelijk is, is dat dit vooral in de planning zit! Vooruit denken, eten en gezonde snacks en mueslirepen voorbereiden, nadenken over wat ik ga koken en aan de hand daarvan boodschappen doen. Een mooi inzicht, al zeg ik het zelf. Daar kan ik dus nu mee aan de slag. Meer ruimte creëren voor mezelf, beter plannen. Dat wordt nog een leerweg, maar elke stap is er 1 en ik kom er wel!

Ivo is er ook altijd om in dit soort situaties advies te geven en me te helpen om te kijken wat ik zou kunnen doen om het tij te keren en vooruit te komen. Streng en rechtvaardig, doch zonder oordeel! Heel prettig!

Als je iets aan je gezondheid en je gewicht wilt doen om een gezondere toekomst tegemoet te gaan, dan kan ik jullie allemaal Ivo en zijn Cure4life of How2behealthy programma’s aanbevelen! Afhankelijk van je doel kun je bepalen welk pad je met hem wilt bewandelen, maar het zal een mooie weg worden. Niet persé een makkelijke weg, er zullen vast wat hobbels in zitten, maar als je volhoudt, zal het je naar je doel brengen: een gezonder leven! En is dat niet wat moeite waard?

Dit was mijn testimonial. Groetjes Katja

Ervaringsverhaal Michael PierceErvaringsverhaal Michael

Wie hebben wij geïnterviewd?

Hallo, mijn naam is Michael Pierce. Ik ben 28 jaar oud. Ik ben eigenlijk altijd al flinker geweest en had hier ook de aanleg voor.

Hoe heb jij dat als kind ervaren?

Ik heb eerlijk gezegd nooit de sociale druk gevoeld om af te vallen. Ik vond het vroeger wel jammer dat ik bijvoorbeeld als laatste werd uitgekozen bij gym op school.

Waarom ben je aan How2beHealthy begonnen?

Ik zag dat mijn gewicht toenam. Ik begon mij zorgen te maken over mijn gezondheid. “Wat heb ik te verliezen” dacht ik. Ik besloot om op intake te komen en het werkte dus ik ging er mee door!

Hoe heb je het traject ervaren?

Goed, makkelijker dan gedacht. Ik dacht vooraf dat ik veel meer in mijn leven moest veranderen, maar het ging eigenlijk vanzelf. Natuurlijk moet je wat aanpassingen maken, maar niks levens veranderend.

Wat heeft het je opgeleverd?

Ik voel mij lekkerder in mijn lijf. Ik ben iets zekerder geworden puur omdat ik mezelf heb bewezen en ik nu meer grip heb op mezelf. Ik heb van te voren eigenlijk nooit ge-dieet omdat ik de vertrouwen niet had in al die verschillende programma’s. maar bij How2beHealthy was ik positief verrast.

Hoe heb je de begeleiding ervaren?

Het is goed gegaan, Ivo is direct en eerlijk geweest. Dat vind ik wel prettig.
In hoeverre is je relatie/beeld over voeding veranderd?
Ik heb veel nieuwe voeding en smaken leren eten. Mijn maag is kleiner geworden waardoor ik minder honger heb. Mijn smaak is ook veranderd! Thee met suiker vind ik nu heel zoet!

Hoe blijf je op gewicht?

We hebben de pakjes en zakjes afgezworen. Verse producten en meer met mate eten en bewustere keuzes maken. Maar een biertje af en toe kan geen kwaad.
Wat zou je zeggen tegen mensen die aan een gezondere levensstijl willen beginnen?
Meld je aan, iedereen kan het zolang ze de motivatie hebben.

Ervaringsverhaal Rene Cané Molinari

I would be selfish if i dont share this with everybody i knoBeoordelingw. Since a kid i was always sick, i grow up with antibiotics, until i was 8 when my tonsils were removed due to the constant infections. But then my throat started to get infected and i was often sick with pharyngitis. This was like this until recently through a friend i followed the advice of how2behealthy. They change my diet and gave me pro-biotics instead of anti-biotics. This program changed my life completly. As a psychologist i always say to patients that the psyche is part of the body. If we do not take proper care of our physical health we cannot pretend to have a healthy mental life!

Ervaringsverhaal van Chantal

Het uitgangspunt dat iedereen zijn eigen dokter/geneesheer kan zijn spreekt mij enorm aan. De natuur streeft naar balans. Sinds ik kennis heb gemaakt met het zelf-herstellend vermogen van het lichaam, is mijn vertrouwen in mijn gezondheid gegroeid. Ik ben enorm gefascineerd door de functie en werking van fysiologische processen en zou graag weten op welke manier ik zelf een bijdrage kan leveren aan het behoud en herstel van een optimale gezondheid. Ivo beloofde me hierin te kunnen ondersteunen.

In het behandelplan werden wederzijdse verwachtingen en doelen geformuleerd. Hierin wordt ook de voortgang bijgehouden. Dit is prettig voor je eigen inzicht en overzicht in je herstelproces.

Er wordt een tijdsplanning gemaakt waarin staat aangegeven in welke volgorde bepaalde interventies zullen worden ingezet. Hierbij is te denken aan sport/beweging of juist rust en ontspanning, voedingsadviezen of supplementen, massages, interventies die je lichaam helpen te ontgiften en goed te voeden, etc.

Ik had al veel ervaring met diverse gezondheidsinterventies en ben hier reeds eerder fanatiek mee aan de slag gegaan. Gezien de verergering van mijn klachten na het eten van bepaalde voedingsmiddelen (suiker, gluten, bonen, zuivel) meende ik mijzelf voedingsrestricties op te moeten leggen.

Ivo liet mij kennis maken met de theorie over voedselcombinatieleer door Jan Dries. Dit boek heeft mij enorm op weg geholpen om inzicht te krijgen in de werking van het verteringsstelsel en de manier waarop we dit met onze voedingskeuzes bevorderen of tegenwerken. Ik heb nog altijd dagelijks profijt van deze kennis waarop ik nu mijn voedingskeuzes baseer.

Door een verwijzing naar de officiële bron, kon ik aan de slag met zelfstudie. Dat werkt voor mij, maar Ivo zal niet iedereen de bibliotheek in sturen. Desgevraagd stelt hij zelf adviezen op maat op.

Ivo staat wat professionele ontwikkeling betreft nog best wel aan de start van zijn carrière, maar hij  heeft al veel kennis en ervaring. Hij stelt zich hierin echter bescheiden op: vraagt bij eigen vragen om hulp/ondersteuning bij zijn collegae en verwijst door indien nodig.

Zo heeft hij mij doorverwezen voor:

  • DSR Massage
  • Electroacapunctuur

En was ik zelf al aan de slag gegaan met:

  • Meditatie
  • Yoga
  • Wisselbaden (koud/warm) 

Hierbij wil ik Ivo bedanken voor zijn hulp en ondersteuning.

Gegroet, Chantal